Teknik tekliflerin değerlendirmesinin tamamlandığını hatırlatan Arslan, "Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüz tarafından çalışmalar titizlikle sürdürülüyor. 26 Temmuz 2016'da teknik açıdan yeterli bulunan 3 adet istekli, 10 Ağustos 2016'da mali tekliflerini açmak üzere davet edildi. Herhangi bir itiraz olmazsa 10 Ağustos'ta açılacak mali teklifler sonrası Komisyon değerlendirmelerini tamamlayacak ve teknik ve mali açıdan en yüksek puanı alan firma ihaleyi kazanmış olacak. İhaleyi kazanan firma, projenin deniz sondajları, harita alımları, güzergah projeleri ile yap-işlet-devret ihale dosyalarını hazırlamak için sözleşme imzalamaya davet edilecek. İhale, Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı alınmasının ardından yapılacak" dedi.
DÜNYADA BİR İLK OLACAK
İstanbul Boğazı'nın iki yakasının bir kez daha dünyada bir ilk olarak 3 katlı tüp tünel ile birbirine bağlanacağını belirten Arslan, bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonrada dev projeleri hayata geçirmelerine kimsenin engel olamayacağını söyledi. Bakan Arslan, şöyle dedi: "İnsanımıza önemli vakit ve yakıt tasarrufu sağlayacak, yer altından geçen bir proje olduğu için çevreye olumsuz hiçbir etkisi olmayacak, YİD modeli ile gerçekleştirileceğinden kamu kaynakları kullanılmayacak, yapım ve işletme aşamalarında önemli miktarda istihdam sağlayacak."
3 Katlı İstanbul Projesi'nin hem karayolu hem de demiryolu hatlarını bünyesinde barındırdığını anlatan Arslan, raylı sistemin şu an mevcut olan ve yapımı planlanan 9 ayrı raylı sistem bağlantısı ile entegre olacağını söyledi.
6.5 MİLYON YOLCU YARARLANACAK
Bakan Arslan, tünelin 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edileceğini ifade ederek, "Projenin hizmete alınmasıyla, Avrupa yakasındaki İncirli'den, Anadolu yakasındaki Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa yakasında Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu yakasındaki Çamlık Kavşağı'na 14,5 km'lik karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcu yararlanabilecek. Hem karayolu hem de raylı sistemlerin omurgası olma özelliği ile İstanbulluya bir kıtadan diğerine giderken vakit planlamasını yapabilme imkanı sunacak" diye konuştu.