E- OKUL TAKDİR TEŞEKKÜR HESAPLAMA
e-Okul takdir teşekkür hesaplama işlemleriyle hangi belgeyi alabileceğinizi rahatlıkla görebilirsiniz. Okulların kapanmasına çok az bir süre kaldı ve yazılı sonuçları sistem üzerindeki yerini aldı. Öğrenciler yapılan sınavların sonuçlarını sistem üzerinden görebilecekler. Tahmini puan hesaplama robotları üzerinden ise karne notlarınızı girebilir ve hangi belgeyi alabileceğinizi öğrenebilirsiniz.
E- Okul takdir –teşekkür hesaplama robotu
KAÇ PUANLA HANGİ BELGE ALINIR?
Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre;
Okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu, derslerdeki gayret ve başarılarıyla üstünlük gösteren, tüm derslerden başarılı olan, dönem puanlarının ağırlıklı ortalaması 70,00 den aşağı olmayan ve davranış puanı 100 olan öğrencilerden;
*70,00-84,99 arasındakileri teşekkür belgesi,
*85,00 ve daha yukarı olanları takdir belgesi,
Ortaöğrenim süresince en az üç öğretim yılının bütün döneminde takdir belgesi alanları üstün başarı belgesi ile ödüllendiriliyor.
Bir dersin dönem puanı; Sınavlardan alınan puanların, performans çalışması puanının/puanlarının, varsa proje puanının, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında okutulan uygulamalı derslerde ayrıca hizmet ve/veya temrin puanlarının aritmetik ortalamasından elde edilen puanın aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Aritmetik ortalama alınırken bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesi içinse; iki dönem puanının aritmetik ortalamasının en az 50 veya birinci dönem puanı ne olursa olsun ikinci dönem puanının en az 70 olması gerekir.
PUAN DEĞERLERİ VE DERECELERİ
Öğrencilerin derslerde göstermiş oldukları performans sonucunda alacakları notlar ve bu notlara karşılık gelen dereceler şu şekildedir;
85,00 – 100 puan aralığında olanlar pekiyi,
70,00 – 84,99 puan aralığında olanlar iyi,
60,00 – 69,99 puan aralığında olanlar orta,
50,00 – 59,99 puan aralığında olanlar geçer,
0 – 49,99 puan aralığında olanlar geçmez olarak kabul edilir.
E-OKUL GİRİŞİ NASIL YAPILIR?
MEB E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi'ni kullanmak için her öğrenci için özel olarak oluşturulan öğrenci bilgi sayfasına giriş yapmanız gerekiyor. E-Okul giriş işlemlerini 7/24 öğrencilerin bilgileri aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz. Bu çerçevede de E-Okul VBS giriş işlemleri için aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
Tarayıcınızda "eokul.meb.gov.tr" şeklindeki resmi E-Okul VBS adresini açın.
Açılan MEB E-Okul portal sayfasının sağ kısmında bulunan "Veli Bilgilendirme Sistemi" kısmındaki bilgileri doldurun.
Güvenli giriş için öncelikle Veli Bilgilendirme Sistemi giriş kısmındaki beyaz kutuda yer alan rakamları "Resimdeki Rakamlar" yazısının altındaki kutucuğa doğru ve eksiksiz olarak girin.
Öğrencinin T.C. kimlik numarası bilgisini girin.
Öğrencinin okul numarası bilgisini girin.
En altta bulunan turuncu renkli "Giriş" seçeneğine tıklayın.
Bu işlemler ile MEB E-Okul VBS giriş işlemlerinin ilk aşamasını tamamlayabilirsiniz. Öğrencilerin kişisel bilgilerine ve eğitim bilgilerine herkes tarafından erişimin kısıtlanması amacı ile E-OKUL VBS giriş işlemleri iki aşamalı olarak uygulanıyor. Bu çerçevede de E-Okul VBS giriş işlemlerinin ikinci aşamasında ise öğrencinin;
Doğum yılı,
Doğum günü,
Doğum ayı,
Nüfusa kayıtlı olduğu il,
Okuduğu şube,
Fotoğrafı,
Şeklindeki bilgilerden 2 tanesi her giriş sırasında talep edilmektedir. Farklı kombinasyonlarda bu seçeneklerden 2 tanesi E-Okul VBS giriş ikinci aşamasında talep edilmektedir. Bu bilgileri doğru şekilde girdikten sonra altındaki "Tamam" seçeneğine tıklayarak, E-Okul giriş işlemini tamamlayabilir ve öğrencilerin okul bilgilerini görebilirsiniz.
E-OKUL GİRİŞ ŞİFRESİ NASIL ALINIR?
Öğrenciler için MEB tarafından belirlenmiş olan E-Okul kullanıcı adı ve E-Okul şifresi bulunmaktadır. Öğrencilerin E-Okul şifreleri şu an için internet ortamından temin edilemiyor. Öğrencilerin bu nedenle okudukları okulun yönetimine başvuruda bulunarak, E-Okul şifresini alması gerekiyor. Aldıkları bu E-Okul şifresi ile "E-Okul Yönetim Bilgi Sistemi" üzerinden güvenli girişte yapabilmektedir. Öğrencilerin E-Okul şifrelerini unutmaları durumunda da yine internet ortamından şifre hatırlatma ya da yeni şifre alımı gerçekleştirmesi mümkün değildir.
Bu yüzden de öğrencilerin "E-Okul şifremi unuttum" şeklinde bir başvuruyu okul yönetimine yapması gerekiyor. Yapacakları bu başvuruları ile yeni E-Okul şifresi okul yönetimi tarafından oluşturulur. Böylelikle E-Okul sistemini aktif şekilde şifre ile kullanmaya devam edebilmekteler.