Tarım ve hayvancılık ürünlerinde üretici ve market fiyatları arasındaki uçurum sürüyor.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (
TZOB) verilerine göre, ürünler 4.5 kata varan farkla tüketicilere ulaşıyor.
SÜT 2'DEN 7 LİRAYA ÇIKIYOR
Ocak'ta üretici-market fiyatı arasındaki farkta birinciliği 4.5 kat ile kuru incirin aldığını belirten
TZOB Başkanı Şemsi Bayraktar, "Bunu, 3.9 kat ile
kuru kayısı, 3.5 kat ile lahana ve süt, 3.4 kat ile nohut izliyor. Üreticide 13 lira olan kuru incir markette
58,30 liraya, 11 lira olan kuru kayısı
42,72 liraya, 53 kuruş olan lahana
1,86 liraya, 2,06 lira olan süt 7,12 liraya, 2,89 lira olan nohut
9,90 liraya satılıyor" dedi. Pırasa, elma, portakal, yeşil mercimek ve karnabahar gibi meyve ve sebzelerde de üretici-market fiyatı farkının yüksek olduğunu söyleyen Bayraktar, Ocak'ta markette 29, üreticide 22 üründe fiyat artışı, markette 9, üreticide 3 üründe fiyat düşüşü olduğunu, markette 4, üreticide 9 üründe fiyatın değişmediğini bildirdi. Ocak'ta fiyatı en fazla artan ürünün kabak olduğunu anlatan Bayraktar, şöyle konuştu: "Markette kabakta
yüzde 73.17 artış görüldü. Kabaktaki artışı
yüzde 70.35 ile patlıcan,
yüzde 56.93 ile yeşil soğan,
yüzde 29.91 ile sivri biber,
yüzde 23.99 ile mandalina,
yüzde 17.25 ile salatalık izledi."
İSTANBUL'UN ŞAMPİYONU SALATALIK
İstanbul Ticaret Odası (İTO), Ocak ayında
İstanbul'da
perakende fiyatı en
fazla artan harcama kaleminin
yüzde 41.99 ile salatalık
olduğu bildirdi.
Zam şampiyonu
olan salatalığı,
yüzde 40.87 ile
domates,
yüzde 36.48 ile mandalina,
yüzde 35.46 ile yeşil soğan,
yüzde 28.45 ile kabak,
yüzde 23.67 ile mahkeme ve avukatlık
ücretleri izledi. Geçen ay
etek
yüzde 16.99 gerileme
göstererek fiyatı
en çok azalan
ürün oldu.