İADE EDİLECEK
Mahkemenin bu yönde karar vermesine rağmen bazı bankalar bundan vazgeçmiyor. Son olarak kredi yapılandırmasına başvuru yapan bir vatandaştan alınan 1141 TL 'lik ücretin iade edilmesi yönünde karar alındı ve Tüketici Hakem Heyeti bu yönde karar verdi.
SEBEPSİZ ZENGİNLEŞMEYE GİRİYOR
Koçal yaptığı açıklamada, ''Tüketicinin yeniden yapılandırma taleplerini kabul eden banka kalan mevcut ana paraya talep edilen vadeye göre faiz hesaplayarak yeniden yapılandırabilir, talep doğrultusunda uzatabilir veya kısaltabilir. Bu işlemler için bir bedelin yasal dayanağı olmadığı gibi sebepsiz zenginleşmedir.'' diye konuştu.
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Başkanı Aziz Koçal, ''Tüketici yeni bir kredi kullanmıyor, sadece ödeme planını değiştiriyor. Dolayısı ile bankaya bir maliyet söz konusu değil, ödeme planının değiştirilmesi nedeniyle vade uzadığından alacağı faiz yükseliyor. Bir işlem nedeniyle hem faiz hem komisyon alınması hakkaniyet ölçüsü olamaz. Bankalar tüketiciden giden yeniden yapılandırma taleplerini yapmak zorunda değildir. Ancak yapar ise de komisyon veya erken ödeme tazminatı adı altında ödemeler alamaz.'' ifadelerini kullandı.
ÖDEYEN VARSA BAŞVURSUN
Emsal kararların olduğunu vurgulayan Koçal, ''Konut kredileri ve diğer tüketici kredilerinde yeniden yapılandırma nedeniyle alınmış olan komisyon veya erken ödeme tazminatları ödeyen vatandaşlarımız var ise Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilirler.'' dedi.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Tüketici Hakem Heyeti başvurusu e devlet kapısı üzerinden alınıyor. Başvuru sayfası şu şekilde:
E-Devlet kapısına giriş yapalım ve arama alanına "tüketici" yazalım. İşaretli bağlantıya tıklamamız gerekiyor.
Uygulamaya Git ifadesini tıklıyoruz.
Sistem bizi Gümrük ve Ticaret Bakanlığı web sayfasına yönlendirecek. Tüketici Başvuruları ifadesini tıklıyoruz.
Kişisel bilgilerimizi ve adresimizi güncellememiz gerekli.
Sol kısımda yer alan Yeni Başvuru ifadesini tıklıyoruz. Bu adımda firma adını ve varsa diğer bilgilerini yazalım.
İkinci adımda şikayetimizle ilgili temel bilgileri giriyoruz. Fatura üzerindeki yer alan bilgileri buraya aktarmayı ve talebimizi anlaşılır bir biçimde 'özetlemeyi' ihmal etmeyelim.
Üçüncü adımda şikayetimizle ilgili varsa delil niteliğindeki belgeleri eklememiz gerekiyor. Bu belgeleri posta ile gönderme imkanı da sunulmuş fakat zaman kazanmak adına belgelerin fotoğrafını çekip sisteme yüklemek daha mantıklı olacaktır.
Dördüncü adımda şikayetimizin önizlemesini yapıyoruz. Bilgileri tekrar kontrol etmekte fayda var.
Beşinci ve son adımda hakem heyetimizi seçerek başvurumuzu tamamlıyoruz.
Başvuru durumumuzu Yapılan Başvurular sekmesinden takip etme imkanı bulunuyor.
https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi
Kaynak: Yeni Şafak