Artış beklemiyoruz ama düşüş de olmayacaktır. Bundan sonra da piyasada hareket olacağını, özellikle de 120-200 bin TL fiyat aralığında olan araçlarda hareket bekliyoruz. Bununla birlikte faiz indiriminin de olmasını bekliyoruz. Vatandaşın alım gücü düştü. İnsanlar almak istiyorlar ama fonlanması gerekiyor. 2020'de yapılan fonlamalar ile ciddi bir hareket kazanılmıştı. Otomotiv sektörü de gelişme ve kalkınmada aldığı puanlar ile katkı sağlamıştı" dedi.
Açıklamanın devamında, "Bizim 2021 yılından beklentimiz nisandan sonra piyasanın hareketleneceğini bekliyoruz. Sıfır araçların satışlarının etkilenmesi ikinci eli de hareketlendirir. Normalde sıfır satışı artınca ikinci el satışı azalır diye düşünülür ama işleyiş öyle değil. Bugün sıfır araç alanların çoğunun kinci el aracı var. Bu durumda kendi aracını satınca ikinci elde de bir sirkülasyon olacak. Bunun da ikinci ele bir hareket getireceğine inanıyorum" denildi.
SIFIR MI İKİNCİ EL Mİ?
Söz konusu kampanyanın sıfır arabalar için olduğu bildirildi.
OTOMOBİL ÜRETİMİNDE ÇİP SORUNU
Küresel ölçekte yaşanan çip sıkıntısı nedeniyle, Türkiye'nin önde gelen otomotiv üreticilerinden Oyak Renault, üretime ara vereceğini duyurdu. Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun, küresel kaynaklı elektronik bileşen tedarik sıkıntısı nedeniyle 15-22 Mart tarihleri arasında üretime ara vereceklerini söyledi. Dünya genelinde Ford, Nissan, Fiat, Volkswagen ve Toyota gibi büyük üreticiler de üretimlerine ara verdiklerini açıkladı.
Küresel olarak otomotiv üreticilerinin etkilendiği çip krizinin çeşitli sonuçları olacağını ifade eden Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, "Çip krizinin büyümesi sıfır araç tedarikinde problemler yaratırsa 2020 yılında olduğu gibi ikinci el araçlarda fiyat artışları yaşayabiliriz" dedi.
Dev üreticiler art arda üretime ara verince piyasada sıfır araç sıkıntısı başlayacağı, bunun da pandeminin ilk aylarında olduğu gibi ikinci el piyasasını yukarılara çekeceği belirtiliyor.