8 AYDA 165,6 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT
Türkiye'nin ihracatta 2021 yılında yakaladığı başarıyı 2022 yılının 8 ayında da sürdürdüğünü belirten Muş, şöyle devam etti: "Bildiğiniz üzere Türkiye, ihracatta 2021 yılında yakaladığı başarıyı 2022 yılının ilk 8 ayında da devam ettirmiştir. Geride bıraktığımız ağustos ayında ihracatımız, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre yüzde 13 artışla 21,3 milyar dolar olmuştur. Bu rakam bugüne kadar gerçekleşen en yüksek ağustos ayı ihracatıdır. Yılın 8 ayında toplam 165,6 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirilmiştir. Ağustos ayında dış ticaret hacmimiz, geçtiğimiz yıla göre yüzde 28 oranında artışla 54 milyar dolara yükselmiştir. Ağustos ayı ithalatımız ise 32,6 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. Söz konusu ithalatın 8,7 milyar doları, yani yüzde 27'si enerji kaynaklıdır."
Ortaya konan performans dolayısıyla ihracatçılara teşekkür eden Muş, ihracatçılara ihtiyaçları olan desteği vermek için geçen ay iki önemli ve kapsamlı destek paketini hizmete aldıklarını hatırlattı.
BAKANLIĞIN DESTEKLERİ
Bakanlığın tüm destek unsurlarında hedef ülkelere yönelik destek oranlarının artırıldığını, gemi yat sektörünün kapsamının genişletildiğini anlatan Muş, "Özellikle ilaç ve tıbbi cihaz gibi sektörlerin ihtiyaç duyduğu zorunlu belgeler, kayıt ve ruhsatlandırmaya ilişkin giderler destek kapsamına alınmış ve KOBi'lerimizin yurt dışı fuar desteğinden daha fazla yararlanması ve daha etkin fuar organizasyonları düzenlenmesi amacıyla değişikler yapılmıştır." dedi.
Ayrıca 25 Ağustos'ta yayımlanan bir diğer Cumhurbaşkanı Kararı ile önemi giderek artan e-ihracat alanında yeni iş modellerini dikkate alan şirketler için e-ihracat konsorsiyumları ve perakende e-ticaret siteleri ve pazar yerleri gibi ekosistemin tüm paydaşları için terzi usulü bir destek paketini kullanıma açtıklarını anımsatan Muş, şöyle devam etti: "Bu kapsamda, e-ihracatı uçtan uca yapabilen e-ihracat konsorsiyumları desteklenerek bu alanda bilgi ve tecrübe eksikliği olan KOBİ'lerimiz ekosisteme dahil edilecektir. Ülkemizdeki pazaryerleri yurt dışına açılırken desteklerimizden faydalanacak ve bu desteklerle Türk ürünleri yurt dışındaki pazarlara daha kolay ulaştırılabilecektir. Benzer şekilde, iş birliği kuruluşlarının üyelerini e-ihracata yönlendirmek için düzenleyecekleri heyetler ile tanıtım ve geliştirme projeleri de bakanlığımızca desteklenecektir. Destek oranları temmuz ayında açıkladığımız Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında yer alan ülkeler başta olmak üzere hedef ülkeler için 20 puan artırılmıştır. Ayrıca, kurulacak olan Türkiye E-ihracat Platformu ile ihracatçılarımızın ürünlerini yurt dışı pazarlara ulaştırabilmeleri, ithalatçılar için çok daha ulaşılabilir olmaları ve siparişlerini bu platform üzerinden alabilmeleri sağlanacaktır."
Bakan Muş, 2022 yılında ihracatın ekonomik büyümenin ana unsuru olacağına inandığına işaret ederek, sene sonunda 250 milyar dolarlık ihracat hedefinin yakalanacağına olan inancının da güçlü şekilde devam ettiğini sözlerine ekledi.