İstanbul Havalimanı yine lider! Yılın 11 ayında Avrupa'daki en yoğun havalimanı oldu

İstanbul Havalimanı yine liderliğini sürdürdü. Yılın 11 ayında 59 milyondan fazla yolcuya ev sahipliği yapan İstanbul Havalimanı, Avrupa'daki en yoğun havalimanı oldu.

Yılın 11 ayında 59 milyondan fazla yolcuya ev sahipliği yapan İstanbul Havalimanı, Avrupa'daki liderliğini sürdürdü.

Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyet Teşkilatının (EUROCONTROL) 1 Ocak-6 Aralık dönemini içeren raporuna göre, Avrupa genelinde günlük 25 bin 569 uçuş gerçekleştirilirken bu rakam salgın dönemi öncesini ifade eden 2019'un yüzde 83,1'i oldu.

İSTANBUL HAVALİMANI AVRUPA'NIN EN YOĞUNU
İGA'nın işlettiği İstanbul Havalimanı günlük ortalama bin 206 uçuş ile 11 ayda Avrupa'daki en yoğun havalimanı oldu. İstanbul Havalimanı'nı bin 147 uçuşla Amsterdam Schiphol Havalimanı, bin 120 uçuşla Paris Charles De Gaulle Havalimanı ve bin 54 uçuşla Frankfurt Havalimanı takip eti. Londra Heathrow Havalimanı ise bin 38 uçuşla beşinci sırada yer aldı.

Antalya Havalimanı ise günlük ortalama 545 uçuş ile Avrupa'nın en yoğun 19'uncu havalimanı oldu.

THY DİKKAT ÇEKTİ
Öte yandan THY de günlük bin 249 uçuşla Avrupa'da en çok uçuş gerçekleştiren havayolları arasında üçüncü, bayrak taşıyıcı havayolları arasında ilk sıradaki yerini korudu.

Bu yılın 11 ayında iç hatlarda 100 bin 950, dış hatlarda 287 bin 511 olmak üzere toplamda 388 bin 461 uçak trafiğinin gerçekleştiği İstanbul Havalimanı, bu yıl 59 milyondan fazla yolcu da ağırladı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.