CHP'li Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İBB borç batağına saplandı. iki buçuk yılda neredeyse iki kat arttı. İBB'nin 2019'da 25 milyar lira olan toplam borcu 2021 yılı itibariyle 44 milyar liraya kadar yükseldi. 2021 yılı itibariyle borcu 44 milyar liraya yükselen İBB, 27 yıl sonra ilk kez borç alamayacak duruma geldi ve yurt dışı kredilere yöneldi.
İETT REZALETLERİNİN BAZILARI
İstanbul'da halk otobüsleri ve metrobüslerde çıkan sorun vatandaşları mağdur ederken, bu sorunun önüne bir türlü geçilemedi. Ulaşımda yaşanan aksaklıklar hemen her gün haberlere konu oluyor.
İstanbul'da bu sabah yine İETT rezaleti yaşandı. Cevizlibağ'dan yolcu alıp bırakan bir otobüs, arıza yaptı. İşe yetişmeye çalışan vatandaşlar, İBB'ye isyan bayrağı açtı.
10 Haziran: Bayrampaşa'da seyir halindeki İETT otobüsünün motor kısmı alev aldı. Yanan otobüs kullanılamaz hale geldi.
14 Temmuz: Beyazıt'ta tramvay yolu üzerinde yaşanan İETT otobüsü arızası sebebiyle tramvay seferleri durduruldu.
24 Temmuz: İstanbullular, Sarıyer'de arıza yapan İETT otobüsünü iterken görüntülendi.
24 Temmuz: Mecidiyeköy- Mahmutbey metro hattında klimadan çıkan yangın sebebiyle yolcular tahliye edildi.
31 Temmuz: Bağcılar- Eminönü seferini yapan tramvay, Gülhane Parkı önünde raydan çıkarak elektrik direğine çarptı.
15 Ağustos: Küçükçekmece'de motorunda yangın çıkan İETT otobüsü alev aldı.
METRO KRİZİ
Geçtiğimiz gün Yenikapı-Kirazlı M1B Metro Hattı'nda teknik arıza yaşandı. Bir vatandaş o anları kayıt altına alırken, o sırada metroda bulunan insanlar Bağcılar Meydan ile Kirazlı arasında yürüyerek durağa ulaşmaya çalıştı.
"BUNLAR YAPILMAZSA YAKIN ZAMANDA TRAFİK DURUR"
İstanbul'un trafik çilesi her geçen gün büyüyor. Ancak İBB yönetimi, her geçen gün büyüyen krizi seyretmekle yetiniyor. Uzmanlar ise yaklaşan tehlikeyi, "Şu anda toplu ulaşım 6 milyonu yakalamış durumda. Pandemi öncesi 7,5 milyondu. Pandemi koşulları nedeniyle toplu taşımadan kaçan yüzde 10'luk bir yolcu var. 400 bin kişi trafiğe ilave oldu. Yollar yetersiz ve iyi çalıştırılamıyor. Trafiğin yakın gelecekte daha kötü bir hal alacağını sürekli söylüyorum.
Acil kısa vadede toplu ulaşım araçlarının sayısını ve güvenliğini arttırmak gerekir. Toplu taşımadan kaçan yolcular tekrar kazanılmalı. Bunun yanında bir şeridin toplu taşıma araçlarına ve taksilere ayrılması gerektiğini şiddetle öneriyorum. Bu dünyada kabul gören bir uygulama.
İstanbul'da trafik sinyalizasyonları sabit zamanlı çalışıyor. Gelen trafiğe göre bu sistem duyarlı değil. Acil bunları haletmek gerekir.
Bunun yanında deniz trafiğinden daha fazla faydalanılmalı. Kademeli mesai sistemi ve esnek mesai konusunu yeniden gündeme getirilmeli. Bisiklet ve scoter ile ilgili belediyenin bir düzenleme yapması gerekiyor.