Uzmanların yaptığı açıklama şöyle
"Ankara, Yenimahalle –Şentepe Teleferik Tesisi tek halatlı ayrılabilir klemensli 10 kişilik kabinli bir sistemdir. Teleferik tesisinde 105 adet 10 kişilik kabin bulunmaktadır. Taşıma kapasitesi bir yönde saatte 2400 kişidir.
Teleferik tesisinin çekici halatının çapı 49 mm'dir. Çekici halat, istasyonlarda bulunan çarklar arasında bir halka oluşturmak suretiyle yaklaşık 55 tonluk bir gergi kuvvetiyle birleştirilir.
Teleferik Sisteminin çalışma prensibi şöyledir: Sistemin sürüş motoru çekici halatı hareket ettirir. Kabinler yaklaşık 1,5 ton kuvvet uygulayan klemensler aracılığıyla çekici halata bağlanır. Kabinler istasyonlara giriş yaptığında klemensler çekici halattan ayrılır, saniyede 0,50 metre hızla istasyon içinde hareket eder. Bu arada yolcular kabinlere iner ya da binerler.
Bu tür teleferik sistemleri şehir içlerinde düşük enerji sarfiyatıyla çok sayıda yolcuyu taşıma özelliğine sahiptir. Sistem sürekli hareket ettiğinden, her 15 saniyede bir kabin istasyon içine giriş yapar, 30 saniye içinde de yolcusunu indirir ve yeni yolcusunu alır.
Bu teleferik sistemleri uzun süreli durduğunda büyük hasarlar oluşur.
1-Kabinlerin uzun süre çekici halat üzerinde hareketsiz kalması çekici halata çok zarar verir. Rüzgarda salınan kabinleri tutan klemensler çekici halatın tellerinde kırılmalara sebep olur. Halatın ekonomik ömrü çabuk dolar. Halat değiştirilmek zorunda kalınır.
2-Teleferik Sisteminin uzun süre çalışmaması, 55 tonluk gergi altında bulunan ağır halatın metal aksama temas ettiği bölgelerde bulunan kauçuk malzemenin hasar görmesine sebep olur. Ağır halat, hem istasyon içindeki çarklarda hem de makaralarda bulunan kauçuk malzeme üzerinde yüksek basınç uygular, uzun süre bu durumda kalan kauçuk malzeme elastik özelliğini kaybeder. Bu durumda yapılacak tek şey tüm kauçukları değiştirmektir.
3-Teleferik Sisteminin uzun süre çalışmaması neticesinde direklerde bulunan makaraların içinde bulunan yağ hareketsiz kalır, yerçekiminin etkisiyle makaranın alt bölgesinde toplanır. Makara içinde yağsız bölgeler zamanla paslanır ve bu durumda makaranın değiştirilmesi zorunlu hale gelir.
4-Teleferik Sisteminin uzun süre çalışmaması durumunda sistemin rutin bakımları da yapılmaz. Bu durumda, metal ve elektronik aksamda zamanla oluşacak paslanmalar malzeme kaybına sebep olur."