RUSYA'DAN DÖVİZ GİRİŞİ DÜŞÜK SEVİYEDE
Oysa...
Rusya bağlantılı resmi veriler gösteriyor ki...
Savaştan bu yana, Rusya'dan transfer olan servetin yüzde 98'i, Birleşik Arap Emirlikleri'ne gitmiş durumda. Türkiye'ye ise Rus orta sınıfına ait birkaç milyar dolar geldiği tahmin ediliyor. Onlar da genellikle gayrimenkul sektöründe yoğunlaşıyor.
Yani... Öne sürüldüğü gibi Rusya menşeli, kaynağı belirsiz, ciddi miktarda nakit döviz girişi görünmüyor.
NET HATA NOKSAN MESELESİ
Net Hata Noksan demişken... Gerekçesi ülkeler bazında farklı olsa da bu husus sadece Türkiye ekonomisine özgü değil. Bu yılın ilk 6 ayında Türkiye'nin net hata noksan kaleminde yaklaşık 14 milyar dolar döviz akımı söz konusu iken, aynı kalemin büyüklüğü ABD için 159 milyar dolar, Almanya 88 milyar dolar, İngiltere 69 milyar dolar...
Bu meselenin teknik detayı uzun. Lakin Türkiye'yi "kara para cenneti gibi gösterme" girişimlerinin özünde stratejik karmaşık hesaplara dayandığı asla unutulmamalı.
ALBAYRAK'IN 'ALTIN' HAMLESİ
Bu vesile ile bir diğer hususu da hatırlatmayı görev bilirim.
Şöyle ki...
Uluslararası rezerv toplamımızda altın stoku da önemli yer tutuyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı sırasında Berat Albayrak basiretli bir kararla, Türkiye'nin yurtdışındaki altın varlığını kademe kademe ülkeye getirdi.
Bugün Merkez Bankası, yılsonu için 800 ton altın rezervi hedefine ulaşmak üzere. Bir bu kadar mühim husus da yaklaşık 150 ton altının doğrudan Merkez Bankası'nın sahipliğinde olması. Özetle... Bugün Merkez Bankamız, sahip olduğu altın rezervi ile dünyada ilk 5'e giriyor!
YAZININ TAMAMINI OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ
ENERJİDE DE ALBAYRAK İMZASI
Öte yandann Fatih Sondaj Gemisi, Çaycuma-1 sondajında denizin 3 bin 23 metre altında 58 milyar metreküplük doğal gaz rezervi buldu. Çaycuma-1 sondajı ve mevcuttaki doğal gaz keşfi ile birlikte Türkiye'nin toplam gaz rezervi 710 milyar metreküpe ulaştı.
Türkiye'de enerji devrimini başlatan hamlenin ardında da dönemin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın, imzası var. İlk kez Albayrak döneminde alınan sondaj gemileriyle başlayan ve filoya dönüşen araştırma gemileri bugünkü müjdelerin bayrak taşıyıcısı oldu.