Son dakika: Ulaştırma Bakanlığı tam kadro afet bölgesinde! Dev projeler afetlere hazır

Son dakika haberi... Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, asrın felaketinden etkilenen 11 ilde zor ve başarılı operasyonlar gerçekleştirdi. Afet endeniyle aksayan ulaşım yolları ve iletişim kanalları kısa sürede yeniden devreye alındı. Konteyner kentlerin kurulumunda büyük destek veren bakanlık, depremzedelerin iyi şartlarda misafir edilmesini hızlandırdı. Bakan Adil Karaismailoğlu, "Kuzey Marmara Otoyolu, Avrasya Tüneli, Marmaray afette acil durum yolu olacak. Avrasya Tüneli, Marmaray ve kara yolu projelerinde sismik izolatörler kullanıyoruz." açıklamasında bulundu.

Giriş Tarihi :09 Mart 2023 , 12:50 Güncelleme Tarihi :09 Mart 2023 , 15:30
Son dakika: Ulaştırma Bakanlığı tam kadro afet bölgesinde! Dev projeler afetlere hazır

İÇİNDEKİLER

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, asrın felaketi sonrası büyük yara alan 11 ilde büyük bir mücadele örneği sergiledi.

Deprem bölgesinde 3 bin 496 personel, 2 bin 737 makine ile çalışan Kara Yolları Genel Müdürlüğü, hasar alan bütün yolları trafiğe açtı. Afet nedeniyle hasar gören bin 275 kilometre uzunluğundaki demir yolunun bin 182 kilometresi onarılarak hizmet alındı.

Afet bölgesine gönderilen 394 yolcu treniyle 100 bine yakın yolcu taşındı. 64 yük treni 965 vagonluk yardım malzemesini bölgeye ulaştırdı. 93 yolcu ve personel servis vagonu 4 bin vatandaşın konaklamasına açıldı.

Tahliye amaçlı sivil hava araçları ile 6 Şubat-5 Mart tarihleri arasında 461 bin gelen ve 667 bin 369 giden olmak üzere toplam 1 milyon 128 bin 374 yolcuya hizmet verildi. 15 bin 346 ton insani yardım malzemesi deprem bölgesindeki havalimanlarına ulaştırıldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, asrın felaketinin olduğu ilk günden itibaren, kendisine bağlı bütün genel müdürlüklerle birlikte depremden etkilenen illerde büyük bir çalışma yürüttü.

BÜTÜN YOLLAR ULAŞIMA AÇILDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, depremin ilk gününden itibaren kendisine bağlı genel müdürlüklerin bütün imkanlarını bölgeye sevk etti. Kara Yolları Genel Müdürlüğü (KGM) deprem bölgesinde 3 bin 496 personel ve 2 bin 737 iş makinasıyla görev yapıyor.

KGM sayesinde deprem bölgesinde trafiğe kapalı hiçbir alan kalmadı. KGM'ye ait misafirhaneler, çeşitli şantiye, idari bina ve müştemilatları depremzede vatandaşlarımızın kullanımına açıldı.

DEMİR YOLLARI ONARILDI
Deprem bölgesi içerisinde yer alan ve hasar gören bin 275 kilometre uzunluğundaki tren yolunun bin 182 kilometresi onarılarak ulaşıma açıldı.

Afet bölgesine gönderilen 394 yolcu treniyle 100 bine yakın yolcu taşındı. 64 yük treni 965 vagonluk yardım malzemesini bölgeye ulaştırdı. 93 yolcu ve personel servis vagonumuz 4 bin vatandaşımızın 'geçici' evi oldu.

TAHLİYE VE İNSANİ YARDIM AMAÇLI UÇUŞLAR
Tahliye amaçlı sivil hava araçları ile 6 Şubat-5 Mart tarihleri arasında 461 bin gelen ve 667 bin 369 giden olmak üzere toplam 1 milyon 128 bin 374 yolcuya hizmet verildi. 15 bin 346 ton insani yardım malzemesi deprem bölgesindeki havalimanlarına ulaştırıldı.

Denizcilik Genel Müdürlüğü'ne bağlı gemilerde 5 bin kişiye konaklama imkanı sağlandı. Gemilerin Hatay'dan dönüşünde bin 451 depremzede ve 255 araç tahliye edildi.

PTT ÜCRETSİZ KARGO TAŞIDI
PTT'ye bağlı 700'den fazla personel ve bin 300'e yakın araç bölgedeki yardım faaliyetlerinde bulundu. Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya Başmüdürlükleri tarafından deprem bölgelerine kurulan 4 mobil mutfakta depremzedeler için 3 öğün yemek hizmeti veriliyor. Ayrıca deprem bölgesine kargolar PTT tarafından ücretsiz taşınıyor.

TEKNOLOJİK DESTEK VERİLDİ
Haberleşme Genel Müdürlüğü deprem bölgelerine toplam 449 adet mobil baz istasyonu 36 adet evrensel baz istasyonu sevk etti. Ayrıca 2 bin personelini de bölgede görevlendirdi.

Konteyner ve çadır kentlerin iletişim alt yapısına destek veriliyor. TÜRKSAT AFAD ve Kızılay'a 60 milyon lira bağışladı. Bölgeye toplamda 800'ün üzerinde haberleşme sistemi kurulumu yapılabilecek teknik donanım sevk edildi.

"BURASI ESKİSİNDEN DAHA İYİ OLANA KADAR DEVAM EDECEĞİZ"
Son 1 aydır yatırımlarını, insan ve makine güçlerini tamamen deprem bölgesine sevk ettiklerini belirten Karaismailoğlu, şimdi bölgede yavaş yavaş düzenin sağlandığını ve geçici barınma alanlarının da oluşmaya başladığını anlattı.

Karaismailoğlu, dolayısıyla artık şantiyelerine dönmeye başladıklarını ancak depremden etkilenen illerden ellerini hiçbir zaman çekmeyeceklerinin altını çizerek, "Burası eskisinden daha iyi olana kadar devam edeceğiz." dedi.


"ÇOK BÜYÜK İŞLER YAPTIK, YAPMAYA DEVAM EDECEĞİZ"
Karaismailoğlu, "Çok büyük işler yaptık. Yapmaya devam edeceğiz. Ancak (depremden bölgesi) buradan hiçbir zaman elimizi çekmeyeceğiz. 30 gündür burada milletimizle beraberiz. Biz milletimiz sıkıntı içerisindeyken başka yere gidemezdik. Geceleri çadır kentlerde gündüzleri işimizin başında vatandaşımızın biraz daha yüzü gülümsesin diye daha rahat yaşam konfor alanları üretiyoruz. Vatandaşımızı çadırda gördükçe bu alanları (konteyner) bir an önce bitirmek için çalışıyoruz. Çadır kentlerde mart sonu itibariyle önemli bir mesafeyi aşmış olacağız ama nisan sonu itibariyle Adıyaman ve diğer deprem bölgelerinde çadır görmeyeceğiz. Hedefimiz budur." değerlendirmesini yaptı.

GSM OPERATÖRLERİNE SORUŞTURMA
Depremin ilk günlerinde GSM hizmetlerinde yaşanan aksamalara da açıklık getiren Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
"Haberleşmede çok önemli aşamalar kaydettik. Deprem öncesinde buralarda şehir merkezlerinde haberleşmeyle ilgili önemli altyapılarımızı halletmiştik. Dünyanın en şiddetli depremini yaşadığınızda birtakım sorunlar arkasından geliyor. Bunlar ilerleme sağlamak istediğimiz konulardı. Baz istasyonlarının binalarda olması, elektriğin kesilmesi vesaire, bu konular neticesinde haberleşmede bazı sıkıntılar yaşadık. Burada aslında bizim baz istasyonlarında jeneratörlerimiz, UPS'lerimiz var, belirli süre sonra onlar da devreden çıkmaya başladı.

Onun sıkıntılarını ilk günlerde yaşadık ama 3'üncü günden daha fazla mobil baz istasyonlarıyla problemi çözdük ama o aradaki eksiklikleri de iyi gördük. Onların da gerekli cezalarını, gerekli yaptırımlarını GSM şirketlerine yaptıracağız. Böyle olası durumda bunları yaşamamak için neler gerektiğine de bakacağız.

Onların da bazı mazeretleri var. Bağımsız kule kurmak istediklerinde yaşadıkları zorluklar ve kamu binalarına baz istasyonu kurmakta yaşadıkları zorluklar var ama bunların hiçbiri mazeret değil. Bu ihtiyaçsa bu ihtiyacın her halükarda 7 gün 24 saat giderilmesi için ne gerekiyorsa bunu yapmak lazım." dedi.

"TÜRKSAT 5B ÜZERİNDEN ÜCRETSİZ Wİ-Fİ HİZMETİ VERİYORUZ"
"İlk 4 gün dışında burada 350 mobil araçla ihtiyaç olan haberleşme hizmeti sağlanmaya çalışıldı. Bu her geçen gün daha da arttı. Bireysel kuleler kurmaya, sabit baz istasyonlarını da yeniden kurmaya başladık. Şu an ihtiyacı karşılayan haberleşme hizmeti var burada. Bunun mobil değil, kalıcı olarak kurulması ve kapasitenin ciddi şekilde artırılması gerekir. Bütün çadır kentlere TÜRKSAT 5B üzerinden ücretsiz Wi-Fi hizmeti veriyoruz. Bakanlığımızın önemli hizmeti."
dedi.

BİZE ACİL ULAŞIM YOLU OLACAKLAR
Karaismailoğlu, ulaştırma yatırımlarında en son teknolojik imkanların kullanıldığını belirterek, "Bakın bu kadar dünyanın en büyük şiddetli bir depreminde ulaştırma altyapılarımız etkilenmiyorlar. Özellikle Marmara'da düşünülen İstanbul depreminde bu bizim büyük altyapı projelerimiz kullandığımız teknoloji sayesinde zarar görmeyerek 24 saat işletmelerini yapacaklar." dedi.

Adil Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
"İstanbul Havalimanı, Kuzey Marmara, Marmaray, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi projeler deprem olduğu anda aynen çalışmaya devam edecek. Bir olası bir afet durumunda Kuzey Marmara, Avrasya Tüneli olsun, Marmaray olsun, bunlar hepsi birer acil ulaşım yolu olacak. Avrasya Tüneli'nde mesela tünelin iki kısmında zeminin boş ve yumuşak olduğu kısımlarda sismik izolatörler kullanıyoruz. Yani burada depremden dolayı gelmiş olan yükü karşılayacak izolatörler var, tünele olan etkisini azaltan izolatörler bunlar. Marmaray'da da sismik izolatörler kullandık. Yine kara yolu projelerimizde de sismik izolatörler kullanıyoruz. İstanbul'da olası bir durumda Kuzey Marmara yolu özellikle acil ulaşım yolu olacak." şeklinde konuştu.

İstanbul Havalimanı'nın ne kadar gerekli olduğunun anlaşıldığını söyleyen Karaismailoğlu, olası bir durumda iki havalimanından (İstanbul ve Atatürk havalimanları) birisinin çalıştırılabileceğini kaydetti.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN