E-Okul VBS portalı hem öğrenciler hem de veliler tarafından 7/24 kullanılabiliyor. E-Okul sistemi öğrencilerin 1.sınıftan, 12.sınıfa kadar olan tüm eğitim bilgilerini dönem dönem kayıt altında tutmaktadır. E-Okul giriş sayfasından kolayca öğrencilerin okuldaki durumuna dair güncel bilgileri öğrenebilmek mümkündür. E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden öğrencilerin okulundaki;
• Devamsızlık bilgisi,
• Derslere giren öğretmen bilgisi,
• Haftalık ders programı bilgisi,
• Sınav tarihleri,
• Sınav sonuçları bilgisi,
• E-Karne,
• Öğrencinin aldığı belgeler,
• Öğrencinin okuduğu kitaplar,
• Öğrenci nakil durumu bilgisi,
• Genel okul duyuruları,
Şeklindeki bilgileri güncel hali ile görebilmek mümkündür. E-Okul VBS portalından ulaşılabilen bu bilgilerin görüntülenebilmesi için öğrenci bilgilerinin güvenliği doğrultusunda E-Okul giriş yapmanız gerekiyor.
E-Okul Giriş Nasıl Yapılır?
MEB E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi'ni kullanmak için her öğrenci için özel olarak oluşturulan öğrenci bilgi sayfasına giriş yapmanız gerekiyor. E-Okul giriş işlemlerini 7/24 öğrencilerin bilgileri aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz. Bu çerçevede de E-Okul VBS giriş işlemleri için aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
Tarayıcınızda "eokul.meb.gov.tr" şeklindeki resmi E-Okul VBS adresini açın.
Açılan MEB E-Okul portal sayfasının sağ kısmında bulunan "Veli Bilgilendirme Sistemi" kısmındaki bilgileri doldurun.
Güvenli giriş için öncelikle Veli Bilgilendirme Sistemi giriş kısmındaki beyaz kutuda yer alan rakamları "Resimdeki Rakamlar" yazısının altındaki kutucuğa doğru ve eksiksiz olarak girin.
Öğrencinin T.C. kimlik numarası bilgisini girin.
Öğrencinin okul numarası bilgisini girin.
En altta bulunan turuncu renkli "Giriş" seçeneğine tıklayın.
Bu işlemler ile MEB E-Okul VBS giriş işlemlerinin ilk aşamasını tamamlayabilirsiniz. Öğrencilerin kişisel bilgilerine ve eğitim bilgilerine herkes tarafından erişimin kısıtlanması amacı ile E-OKUL VBS giriş işlemleri iki aşamalı olarak uygulanıyor. Bu çerçevede de E-Okul VBS giriş işlemlerinin ikinci aşamasında ise öğrencinin;
Doğum yılı,
Doğum günü,
Doğum ayı,
Nüfusa kayıtlı olduğu il,
Okuduğu şube,
Fotoğrafı,
Şeklindeki bilgilerden 2 tanesi her giriş sırasında talep edilmektedir. Farklı kombinasyonlarda bu seçeneklerden 2 tanesi E-Okul VBS giriş ikinci aşamasında talep edilmektedir. Bu bilgileri doğru şekilde girdikten sonra altındaki "Tamam" seçeneğine tıklayarak, E-Okul giriş işlemini tamamlayabilir ve öğrencilerin okul bilgilerini görebilirsiniz.
E-Okul Şifresi Nasıl Alınır?
Öğrenciler için MEB tarafından belirlenmiş olan E-Okul kullanıcı adı ve E-Okul şifresi bulunmaktadır. Öğrencilerin E-Okul şifreleri şu an için internet ortamından temin edilemiyor. Öğrencilerin bu nedenle okudukları okulun yönetimine başvuruda bulunarak, E-Okul şifresini alması gerekiyor. Aldıkları bu E-Okul şifresi ile "E-Okul Yönetim Bilgi Sistemi" üzerinden güvenli girişte yapabilmektedir. Öğrencilerin E-Okul şifrelerini unutmaları durumunda da yine internet ortamından şifre hatırlatma ya da yeni şifre alımı gerçekleştirmesi mümkün değildir. Bu yüzden de öğrencilerin "E-Okul şifremi unuttum" şeklinde bir başvuruyu okul yönetimine yapması gerekiyor. Yapacakları bu başvuruları ile yeni E-Okul şifresi okul yönetimi tarafından oluşturulur. Böylelikle E-Okul sistemini aktif şekilde şifre ile kullanmaya devam edebilmekteler.