Başkan Erdoğan Kanal İstanbul'un temel atma töreninde konuştu: İstanbul'un geleceğini kurtarma projesi

Cumhuriyet tarihinin en önemli projelerinden olan Kanal İstanbul'un ilk köprüsü için temel Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla atıldı. Köprü, Sazlıdere Barajı üzerine kurulacak. Proje, Türkiye'yi dünyada bir üst lige taşıyacak. Törende konuşan Başkan Erdoğan, "Türkiye'nin kalkınma tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz. Bugün ülkemizin gelişmesi için atılan adımlara bir yenisini daha ekliyoruz. Rahmetli Menderes, Rahmetli Özal, Rahmetli Erbakan, Demirel gibi sembol isimlerin ruhlarını bir kez daha şad ediyoruz. Kanal İstanbul projesinin ilk köprüsünün temelini atıyoruz." ifadelerini kullandı. "Petrolden organik ürüne kadar çok farklı yükler taşıyan gemilerin kaza yapmaları durumunda denizlerimizdeki doğal hayat da çok büyük tehdit altına giriyor." diyen Başkan Erdoğan, "Kanal İstanbul'a İstanbul'un geleceğini kurtarma projesi olarak bakıyoruz."şeklinde konuştu. Başkan Erdoğan, "Kanal İstanbul sadece Türkiye'nin değil, belki de dünyanın en çevreci projesi olarak hayata geçirilecektir." dedi.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :26 Haziran 2021 , 07:20 Güncelleme Tarihi :26 Haziran 2021 , 16:17
Başkan Erdoğan Kanal İstanbul’un temel atma töreninde konuştu: İstanbul’un geleceğini kurtarma projesi

Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın, İBB başkanlığından bugüne "rüyam" dediği ve başbakan iken 27 Nisan 2011'de "çılgın proje" olarak kamuoyuna duyurduğu Kanal İstanbul'un yapımına ilk köprünün temel atma töreniyle fiilen başlandı.


Başkan Erdoğan, törende önemli açıklamalarda bulunuyor. Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şöyle:

Tüm hemşehrilerime en kalbi duygularla sevgilerimi saygılarımız sunuyorum. Türkiye'nin kalkınma tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz. Bugün ülkemizin gelişmesi için atılan adımlara bir yenisini daha ekliyoruz. Rahmetli Menderes, Rahmetli Özal, Rahmetli Erbakan, Demirel gibi sembol isimlerin ruhlarını bir kez daha şad ediyoruz. Kanal İstanbul projesinin ilk köprüsünün temelini atıyoruz.

GEMİ TRAFİĞİ RAKAMLARI
Bundan 11 yıl önce milletimizle paylaşmıştık. Türkiye'nin bu süreçte yaşadığı iç ve dış badireler sebebiyle projenin ilerlemesi biraz gecikti. İşte bugün tüm hazırlıkları tamamlayıp proje kapsamında ilk temeli atmak için bir aradayız. Sazlıdere Barajı'ndayız. Kanal İstanbul'a acaba bu proje neden gerekliydi? Gecikmeli de olsa bugün bu temeli nasıl atıyoruz.


İstanbul Boğazı en kalabalık gemi trafiklerinden birine sahiptir. 1930'larda yılda ortalama 3 bin gemi geçiyordu. Günümüzde bu rakam 45 bine ulaştı. Sadece şehir içi yolculuklar için 54 iskelede 500 bin kişilik insan trafiği söz konusudur.

RUS SAVAŞ GEMİSİNİN ENDİŞESİNİ UNUTMADIK

Boğazda hem kuzey, güney, doğu, batı istikametinde her sınıftan ve kapasiteden yoğun gemi trafiği yaşanıyor. Petrolden organik ürüne kadar çok farklı türden yük taşıyan gemilerin kaza yapmaları durumunda denizdeki doğal hayat da çok büyük tehlikeye giriyor. Karaya çarpmaları halinde kültürel miras zarar görüyor, yıkım ve yangınlarla karşılaşabiliyoruz. Yaşı ilerlemiş olan İstanbulluların boğazda haftalarca yanan petrol gemilerinin görüntüleri mutlaka vardır. Z kuşağı gençlere sesleniyorum. Bütün bu olanlar bitenler 19-20 yıldır bu ülkede iktidarda olan bizler neleri gerçekleştirdik, hangi adımları attık, bilmeniz gerekiyor. Geçtiğimiz yılın ilk aylarında Kabataş'ta sürüklenen Rus savaş gemisinin endişesini unutmadık.

"BİZE SORULMADI" DİYE SIZLANANLARA NET YANIT
Büyük gemilerin geçişi için boğazın kapatılmak zorunda kalınması ciddi zaman kayıplarına yol açıyor. Bu tür gemiler için beklemede geçen her saat büyük maliyet demektir. Yapılan projeksiyonlar 2050 yılında boğazdan geçecek gemi sayısının 78 bini bulabileceğini gösteriyor.



İstanbul Boğazı'nın güvenli geçiş kapasitesi 25 bindir. İstanbul Boğazı kirlilikten dolayı alarm zilleri vermeye başlayalı çok oldu. Müsilajla ilgili bakın Marmara ne durumda. Felaket dimi. Boğazı gemi geçişlerine kapatamayacağımıza göre yeni kanal inşaasını gündeme getirdik. İstanbul'un geleceğini kurtarma projesi olarak bakıyoruz.

Kanal İstanbul projesiyle amacımız her şeyden önce İstanbul Boğazı ve çevresindeki vatandaşların can ve mal güvenliğini sağlamaktır. Güvenlik altına almak için de bu projeye ihtiyaç vardır. Gemi trafiğinin hafifletilmesi, seyir zorluğundan kaynaklanan sıkıntıların ortadan kaldırılması da projenin amaçları arasında yer alıyor.


Proje kapsamında yer alan 500 bin kişi kapasiteli yerleşim alanları, depreme hazırlık için gereken alternatif yer alanları oluşturulmasındaki eksikliğimizi de kapatacaktır. Pek çok faydayı aynı anda sağlayacak bir projedir. 27 Nisan 2011 tarihinden itibaren proje en ince detayına kadar çalışıldı. Güzergah, sondaj, ön proje, etüt proje, ÇED süreci yürütüldü.

Birileri kendi yetki alanlarında olmayan hususlarla ilgili bize sorulmadı diye sızlanıyorsa projenin her aşaması hukuka ve bilime göre yürütüldü, tamamlandı. Bize sorulmadı diyenlere sesleniyorum. Unutmayın, kime sorulması gerekiyorsa onlara sorulmuş ve yola böyle çıkılmıştır. Ya siz zaten bu ülkede bugüne kadar dikili ağacınız yok. Bu ülkede sizler Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü yaptık. Kanal İstanbul için nasıl çıldırıyorsanız orada da öyle çıldırdınız. Marmaray'ı yaptık, yine önümüzü kesmeye çalıştınız. Çılgınlar gibi ama yaptık. Avrasya Tüneli'ni yaptık, Osmangazi'yi yaptık. İstanbul, İzmir yolunu yaptık. Önünü kesmek istediniz. Sizleri dinlemiş olsaydınız bunların hiçbiri yapılamayacaktı. Birinci köprü, FSM'de de aynı şeyleri yaptınız.

Dinlemedik ve dedik ki, kervan yürür ve kervan yürüdü. Bu hususlarda en küçük bir eksiklik, yanlışlık olsaydı şimdiye kadar çoktan ortaya çıkardı.


TOPLAMDA 6 KÖPRÜ İNŞAA EDİLECEK
Mevcut güzergah 5 ayrı alternatif arasından en makul arasından seçildi. Sadece proje çalışmalarında 11 üniversiteden 204 uzman görev yaptı. 304 ayrı yerde 17 bin metrenin üzerinde sondaj, 248 adet jeofizik etüt gerçekleşti. Modellemede 35 ayrı ülkeden 3500 kişi görev aldı Bay Kemal. Biz neyi nerede kiminle yapacağımızı çok iyi biliriz. Bak bu çeşme açılış töreni değil, musluk takma töreni de değil.

Dünyada örnek kanallardan birinin temelini atıyoruz. Kanaldan geçecek gemi boyutları ve trafik kapasitesi boğazdakinin yüzde 99'unu karşılayacak şekilde tespit edildi. Buna göre kanalın uzunluğu 45 kilometre. Genişliği minimum 275 metre, derinliği 21 metre olarak belirlendi. Bir başka ifade ile 275 metre uzunluğa kadar petrol tankerleri ve 350 metrelik konteyner gemileri bu kanaldan geçebilecek.



HER AN HER TÜRLÜ RİSKİ TAŞIYORLAR
Bunları İstanbul'dan kazasız belasız geçirmek kolay iş değil. Her an her türlü riski taşıyorlar. Yapılan etütler Kanal İstanbul'daki gemi trafiğinin 13 kat daha güvenli gerçekleşeceğini gösterdi. Toplamda 6 köprü inşaa edilecek. Mevcut karayolları için kanalın üzerinden köprüyle geçiş öngörülüyor. Demiryolu, temiz su, atık su gibi 25 altyapı projesinin tamamı da kanal kazılmadan tamamlanacak şekilde hazırlandı. Karadeniz çıkışının hemen sağında konteyner alanı ve lojistik merkezi olacak. Tam Karadeniz'e çıkıyoruz ve lojistik merkezi, muhteşem bir liman. Karadeniz çıkışının solundaki alan yenilebilir enerji alanı İstanbul'a değer katacak. İki tarafına planlanan 500 bin nüfuslu yerleşim alanı da İstanbul'daki baskıyı ortadan kaldıracağını inanıyoruz. Belki de dünyanın en çevreci projesi olarak hayata geçirilecektir. Proje alanının yüzde 52'si bu yönde kullanılacaktır.

Çevre Şehircilik Bakanlığı dediğimiz zaman bir duracaksınız. ÇED raporlarını rahatlıkla Çevre ve Şehircilik Bakanlığı verir, verebilir. Tüm bu süreçte görev alan sorumluluk üstlenen katkı sağlayan bakanlarımıza, firmamıza, belediyelerimize, uzmanlarımıza şükranlarımı sunuyorum. Nihayet kanalın ilk köprüsünün temelini atma aşamasına geldik. Hem kanal üzerindeki diğer köprüleri, altyapı deplase çalışmalarını, kanal kazısını başlatacağız. Kanal İstanbul'u yaklaşık 15 milyar dolarlık maliyetle 6 yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Gemilerden sağlanacak gelir, liman ve diğer unsurlardan elde edilecek kazançla Kanal İstanbul kendi kendini finanse edecektir. Devletin kasasından kesesinden 5 kuruş çıkmadan dünya çapında bir esere daha kavuşulacaktır. Mevcut sürecini nasıl adım adım takip ettiysek bundan sonra da hassasiyetle takibini sürdüreceğiz.


CHP PROJELERE NASIL ENGEL OLDU?
Kanal İstanbul ülkemizin en önemli değerlerinden biri olarak tarihteki yerini alacaktır. Rabbime bizlere bu günleri gösterdiği için hamdediyorum. Aziz milletim cumhuriyetin kuruluş döneminde başlatılan kalkınma hamleleri kısa sürede varlığını sürdüren zihniyet tarafından engellenmeye çalışılmıştır. Başlatılan projelerin önü bu zihniyet tarafından nasıl kesildiğini billyoruz. Kim bu, evet CHP. Atılan her adımın önünü kesmiştir. CHP nasıl ön keseriz diye çalışmalar içindedir. Uçak yapan Nuri Demirağ'dan lokomotif geliştiren nice isimlere hazin hikayeleri milletimiz biliyor. Genç nüfus bunu bilmiyor. 19 yıl önce yaptıklarımızı da bilmiyor. Enerjide, sağlıkta, ulaşımda yaptıklarımızı bilmiyor. Yapılan bölünmüş yollar maalesef genç kuşak tarafından bilinmiyor. 6 bin kilometreden alınan yollar 27 bin kilometreye geldi ama genç kuşak bunları bilmiyor. İşte CHP'nin o engelleme politikalarının başlangıcı orası. Yeniden demiryolu inşasına başlayana kadar Türkiye bu kısırlığı yaşamaya devam etti.

Nuri Demirağ'ın uçaklarına izin vermeyecek fabrikanın kapısına kilit vurulmasına neden oldular. Rahmetli Menderes Vatan Caddesi'nin de bulunduğu bulvarları açarken "Buraya uçak mı indireceksiniz" diye karşı çıktılar. Aşık Veysel gibi biz dağları deldik. GAP gündeme geldiğinde milletin hakkını yiyecekler diye ortalığı ayağa kaldırdılar. Keban Barajı'nda üretilecek enerjiyi toprağa mı vereceksiniz diye eleştirdiler. İstanbul Boğazı üzerinde inşa edilen birinci köprüye buradan mutlu azınlık geçecek diye karşı çıktılar. Bittiğinde ilk kendileri geçtiler. Rahmetli Özal'ın köprü projesine hep karşı çıktılar. YSS kulesi için artık iki beton kuleden ibaret diyenler de bunlardır. Sabiha Gökçen genişletilirken CHP'nin başındaki zat uçağın inmediği yere havalimanı yapıyorlar demişti. Sabiha Gökçen en etkili havalimanlarından biri haline geldi. Yeni havalimanımıza da çalmadık kara kalmamıştı. Dünyanın ilk 3 havalimanından biri oldu. Ey CHP sizin gidecek yeriniz yok. Hatırlarsanız bu projeyi üstlenen firmalara atmadık iftira, etmedik laf bırakmadılar. İstanbul Havalimanı küresel marka haline gelmiştir.

BANKALARI TEHDİT EDİYORLAR

Denizlerin altından farklı yerlere geçebiliyoruz. Millete hizmet eden ne kadar abide eser varsa bu çapsız zihniyetin karşı çıkmasına rağmen ülkemize kazandırıldı. Basiretsiz bu zihniyete rağmen projeleri yaptık. Şimdi de Kanal İstanbul'a karşı çıkıyorlar. Devlet adabını bile hiçe sayarak akıllarına ne gelirse söylüyorlar. Yatırımcıları tehdit ediyorlar. Biz geliyoruz, geldiğimizde bilesiniz ki ödeme yapmayacağız. Bankaları tehdit ediyorlar. Bu ne terbiyesizliktir ya. Devletlerde devamlılık esastır. Bunlar devlet terbiyesi de görmediler. Siz nasıl devlet yönetimine talipsiniz ya. Söke söke sizden bu paraları uluslararası tahkim yoluyla da alırlar. Bunları öğren. Bunlar tam manasıyla çaylak. Ödeme yapmazmış, bankalara ödeme yapmazmış. Milletimiz CHP kafasına kalsa, ülke ne baraj, köprü ve fabrikalara kavuşamayacağını bildiği için söylenenleri ciddiye almıyor.

ÜLKEMİZE VE MİLLETİMİZE ESER KAZANDIRMA MÜCADELESİNİ SÜRDÜRECEĞİZ
Eskilerin dediği gibi hep söylüyorum. İnsan ölür kalır eseri, eşek ölür kalır semeri. Varsın birileri semer peşinde koşsun. Ülkemize ve milletimize eser kazandırma mücadelesini sürdüreceğiz.

Yatırım yaparak, üreterek, istihdamı artırarak potansiyelimizi son sürat harekete geçirerek büyük ve güçlü Türkiye'yi hep birlikte inşa edeceğiz. 19 yılda sağlıktan güvenliğe, ulaşımdan enerjiye her alanda neler kazandırdığımızın en yakın şahidi milletimizin kendisidir. Ayiesine iştir kişinin lafına bakılmaz.

KANAL İSTANBUL BU ATILIM ZİNCİRİNİN YENİ BİR HALKASIDIR

Bizim referansımız 84 milyon vatandaşımızın her birinin hayat kalitesini yükselten, geleceğini aydınlatan başarılara imza atmamızdır. Kanal İstanbul bu atılım zincirinin yeni bir halkasıdır.

Fatih, İstanbul'u fethederken gemileri karadan yürüterek dünyayı kendine hayran bırakmıştır. Çanakkale 18 Mart Köprüsü yapılıyor mu yapılıyor. Altın boynuz gibi Çanakkale'yi süsleyecek. Şimdi Marmara ve Karadeniz'i yeni bir boğazla Kanal İstanbul'la birbirine bağlayarak dünyayı kendimize hayran bırakacağız. Kanal İstanbul köprüsünün milletimize hayırlı olmasını diliyorum. Mimar, mühendis, işçi hepsini tebrik ediyorum. Rabbim kazadan beladan uzak tutsun inşallah. 6 yıl içerisinde burayı tamamlamayı bize nasip etsin istiyorum.



BAKAN KARAİSMAİLOĞLU'NDAN FLAŞ AÇIKLAMALAR
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, törende açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu, "Simülasyonlarımıza göre, Kanal İstanbul, seyir güvenliği açısından İstanbul Boğazı'ndan 13 kat daha güvenli olacak" dedi.



Bakan Karaismailoğlu, "Köprümüz 45 kilometrelik Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy yolunun bir parçası olmakla birlikte Kanal İstanbul'un Sazlıdere kesiminin de geçişini sağlayacaktır" şeklinde konuştu.

AK PARTİ GENEL BAŞKANVEKİLİ YILDIRIM: DÜNYANIN İNCİSİ İSTANBUL'U EMNİYETE ALACAK
AK Parti Genel Başkanvekili Binali Yıldırım, "Bu proje Türkiye'nin sadece projesi değildir. Bu bölgenin projesidir. Dünyanın incisi İstanbul'u emniyete alacak önemli bir projedir. Dünya ticareti artmaya devam ediyor. Bölgemizde 25 trilyon dolarlık bir ticaret hacmmi var. Bu bölgede gelecek 5 yıl dahil 5 milyar tonluk yük artışı söz konusu. Boğazların boyutlarını büyütemeyeceğimize göre, içinde bulunduğu kaza riskini ben kamuoyunun takdirine bırakıyorum. Bu proje her yönüyle çok önemli bir projedir. Neden bugünlere kaldı diye soruluyor. Böylesine bir projeyi enine boyuna bilim adamları tartıştılar. 9 binden fazla sayfa rapor hazırlandı. Bu proje Montrö'ye de asla düşmüyor." açıklamasını yaptı.


BAŞKAN ERDOĞAN ALANA BÖYLE GELDİ
Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın Kanal İstanbul projesinin temelinin atılacağı alana geldi.

Temel atma töreninde yürütülen hazırlıklar tamamlandı. Başkan Recep Tayyip Erdoğan helikopterle törenin yapılacağı alana geldi.








HAVADAN GÖRÜNTÜLENDİ


HAZIRLIKLAR TAMAMLANDI
Kanal İstanbul projesinin temelinin atıldığı alandaki son hazırlıklar tamamlandı.

Yapılan hazırlıklar ve beton mikserlerinin temel için hazırlıkları havadan görüntülendi.

Alanda yürütülen son hazırlıklar havadan görüntülendi. Havadan çekilen görüntülerde temelin atılacağı noktada beton mikserlerinin beklediği görüldü.



KÖPRÜNÜN ÖZELLİKLERİ
Kuzey Marmara Otoyolu'na entegre olan Sazlıdere geçişini sağlayacak köprünün ana açıklığı 440 metre. Köprünün sağ ve solda yer alan 210 metrelik yan açıklıklarıyla uzunluğu 860 metreye ulaşırken, yaklaşım viyadükleriyle toplam uzunluğu 1618 metre olacak.

Eğik askı halat miktarı 136 ve ankraj miktarı 272 olarak hesaplanan köprü, trafiğe 2x4 şeritli hizmet edecek. Köprünün platform genişliği ise 46 metre olacak. Gergin eğik askılı köprünün kuleleri, 196 metre yüksekliğe çıkacak.



7 YILLIK SÜRE
Kanal inşaatı öncesi hazırlık çalışmalarının 1.5 yıl, kanal inşaatının 5.5 yıl sürmesi, projenin tamamlanma süresinin 7 yıl olması öngörülüyor. İstanbul'u içinden 2 deniz geçen bir şehre dönüştürecek Kanal İstanbul'un üzerine 6 köprü yapılacak. Kanal İstanbul'un her iki tarafında 250 biner konutluk devasa şehirler kurulması planlanıyor.


Avrupa Yakası'nda Karadeniz ile Marmara Denizi'nin arasına yapılacak, uzunluğu yaklaşık 45 kilometre olacak Kanal İstanbul, Küçükçekmece, Avcılar, Başakşehir ve Arnavutköy sınırları içerisinde yer alacak.

YENİ BİR ULUSLARARASI SU YOLU
Kanal İstanbul ile "İstanbul Boğazı'nın tarihsel ve kültürel dokusunun korunması ve güvenliğinin artırılması", "deniz trafiğinden kaynaklanan yükün azaltılması", "Boğaz'ın trafik güvenliğinin ve seyir emniyetinin sağlanması", "yeni bir uluslararası deniz trafiğine açık bir su yolunun oluşturulması" ve "olası bir İstanbul depremi dikkate alınarak yatay mimariye dayalı depreme dayanıklı modern bir yerleşim alanı oluşturulması" amaçlanıyor.



İnşaat maliyeti 75 milyar lira olarak öngörülen Kanal İstanbul için gerekli olan tesis ve yapılara ek proje bileşeni olarak 1 yat limanı, konteyner limanları, rekreasyon alanı ve lojistik merkezi yapılması planlanıyor.

İNTERNET SİTESİ AÇILDI
İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Kanal İstanbul projesiyle ilgili merak edilenlerin yer aldığı "kanalistanbul. gov.tr" sitesinin yayına açıldığını duyurdu. Altun, "Yapım sürecini tüm şeffaflığıyla buradan takip edebilirsiniz" dedi

İBB BAŞKANI'NIN YALANI ELİNDE PATLADI
Alman uzman Marco Bohnhoff, "Kanal, depremde çöker" diyen CHP'li İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nu yalanladı: Kanalın çöküp çökmeyeceği daha çok inşaatla ilgili. Deprem dalgaları derinden geldiği için kanalın olup olmamasının hiçbir önemi yok. Risk neredeyse yok gibi.

MEGA PROJE HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER
Dünya'daki ekonomik faaliyetlerin her geçen yıl artması, İstanbul Boǧazı'ndan geçen gemi sayısının da buna paralel olarak artmasına sebep olmuştur. Yılda ortalama 50.000 geminin geçtiǧi İstanbul Boǧazı, en dar yeri 698 m olan doǧal bir su yolu olup, uǧraksız geçen ticari gemiler Montrö Boǧazlar Sözleşmesi kapsamında boǧazdan geçiş yapmaktadır. Ancak, Montrö Sözleşmesinin imzalandıǧı 1930'lu yıllarda Türk Boǧazlarından yılda geçen gemi sayısı 3.000 mertebelerinde iken günümüzde gemi trafiǧindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle, akaryakıt ve benzeri diǧer tehlikeli/zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, dünya mirası kent üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmakta, Istanbul Boǧazı'na alternatif bir geçiş güzergahının planlanmasını zorunlu hale getirmektedir.




İstanbul Boǧazı'nın günümüzde yaklaşık 50.000 mertebelerinde olan trafik yükünün dünya ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındıǧında 2070'li yıllarda 86.000 mertebelerine ulaşacaǧı tahmin edilmektedir.

Kanal İstanbul Projesi'nin hayata geçirilmesiyle; İstanbul Boǧazı'ndaki aşırı baskının azaltılması, muhtemel bir deniz kazası sonrasında yaşanabilecek olayların önlenmesi ve dolayısıyla İstanbul Boǧazı'nın seyir, can, mal ve çevre güvenliǧinin saǧlanması Türkiye için olduǧu kadar Türk Boǧazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük önem arz etmektedir.

Dünyada ve ülkemizde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, deǧişen iktisadi yönelimler ve ülkemizin ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doǧrultusunda; İstanbul Boǧazı'na alternatif bir su yolu olan Kanal İstanbul'un etkin, verimli ve süratli bir şekilde yapılması ile ülkemizin ekonomik hedeflerine ulaşması ve toplumun ulaşım refah seviyesinin yükseltilmesi hedeflenmektedir.

PROJEYE AİT BİLGİLER

Konumu: İstanbul ilinde, Küçükçekmece-Durusu koridorunda yer almaktadır.

Teknik Özellikler

Uzunluk : 45 km

Taban Genişliǧi (minumum) : 275 m Derinlik : 20,75 m

PROJENİN AMACI

İstanbul Boǧazı ve çevresindeki insanların can ve mal güvenliǧinin saǧlanması,

Boǧazın tarihsel ve kültürel dokusunun güvenliǧinin saǧlanması,

İstanbul Boǧazı'nın trafik yükünün hafifletilmesi,

Boǧaz giriş ve çıkışındaki beklemelerin azaltılması,

İstanbul Boǧazı'ndaki seyir zorluǧu (keskin dönüşler, sert akıntılar, şehir içi deniz trafiǧi, vb.),

Türkiye'nin küresel ticarette daha etkin rol oynaması,

Uluslararası ulaştırma ve lojistik koridorlarından daha fazla pay alınması,

Türkiye'nin denizyolu taşımacılıǧındaki rolünün güçlendirilmesi,

ÇALIŞMALAR

Kanal İstanbul Projesinin mühendislik çalışmaları kapsamında yapılan; Etüt, Proje ve Danışmanlık Hizmetleri işinde, Dünyanın önde gelen laboratuvarlarında, ulusal ve uluslararası firmalarla ve ülkemizin önde gelen üniversitelerinden alanında uzman akademisyenleriyle gemi navigasyonu, su modelleri, hidrolojik modeller, dalga modelleri, iklim çalışmaları ve zemin çalışmaları yapılmıştır. Proje tüm boyutları ile deǧerlendirilmiş ve çalışmalar nihai hale getirilmiştir.

Kanal İstanbul Etüt Proje Işi kapsamında yapılan işler;

Mevcut durum tespiti

Kanal güzergâhı ile ilgili çalışmalar

Belirlenen koridorun saha incelemesinin/deǧerlendirmesinin yapılması

Seçilen koridorun detaylı saha etütlerinin ve çalışmalarının yapılması

İşletme senaryolarının oluşturulması ve uygulanacak kanal genişliǧinin belirlenmesi

Çevresel etki deǧerlendirme modellerinin hazırlanması

Kanal ön projeleri ve diǧer yapılara ait kavramsal projelerin hazırlanması

Altyapı deplasman önerileri ve kavramsal projelerin hazırlanması

Çevresel Etki Deǧerlendirme (ÇED) Raporu hazırlanması

ÇALIŞMALARDAKİ SON DURUM

Etüt proje işleri tamamlanmıştır.

ÇED Olumlu Kararı alınmıştır.

1/100.000 ölçekli ÇDP ve bölgenin alt ölçekli plan çalışmaları ÇŞB tarafından yürütülmektedir.

Kanal Istanbul'un hayata geçirilebilmesi için ihtiyaç duyulan mevzuat çalışmaları ilgili tüm kurum ve kuruluşların katımı ile koordineli bir şekilde yürütülmektedir.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN