BAKAN KARAİSMAİLOĞLU'NDAN FLAŞ AÇIKLAMALAR
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, törende açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu, "Simülasyonlarımıza göre, Kanal İstanbul, seyir güvenliği açısından İstanbul Boğazı'ndan 13 kat daha güvenli olacak" dedi.
Bakan Karaismailoğlu, "Köprümüz 45 kilometrelik Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy yolunun bir parçası olmakla birlikte Kanal İstanbul'un Sazlıdere kesiminin de geçişini sağlayacaktır" şeklinde konuştu.
AK PARTİ GENEL BAŞKANVEKİLİ YILDIRIM: DÜNYANIN İNCİSİ İSTANBUL'U EMNİYETE ALACAK
AK Parti Genel Başkanvekili Binali Yıldırım, "Bu proje Türkiye'nin sadece projesi değildir. Bu bölgenin projesidir. Dünyanın incisi İstanbul'u emniyete alacak önemli bir projedir. Dünya ticareti artmaya devam ediyor. Bölgemizde 25 trilyon dolarlık bir ticaret hacmmi var. Bu bölgede gelecek 5 yıl dahil 5 milyar tonluk yük artışı söz konusu. Boğazların boyutlarını büyütemeyeceğimize göre, içinde bulunduğu kaza riskini ben kamuoyunun takdirine bırakıyorum. Bu proje her yönüyle çok önemli bir projedir. Neden bugünlere kaldı diye soruluyor. Böylesine bir projeyi enine boyuna bilim adamları tartıştılar. 9 binden fazla sayfa rapor hazırlandı. Bu proje Montrö'ye de asla düşmüyor." açıklamasını yaptı.
BAŞKAN ERDOĞAN ALANA BÖYLE GELDİ
Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın Kanal İstanbul projesinin temelinin atılacağı alana geldi.
Temel atma töreninde yürütülen hazırlıklar tamamlandı. Başkan Recep Tayyip Erdoğan helikopterle törenin yapılacağı alana geldi.
HAVADAN GÖRÜNTÜLENDİ
HAZIRLIKLAR TAMAMLANDI
Kanal İstanbul projesinin temelinin atıldığı alandaki son hazırlıklar tamamlandı.
Yapılan hazırlıklar ve beton mikserlerinin temel için hazırlıkları havadan görüntülendi.
Alanda yürütülen son hazırlıklar havadan görüntülendi. Havadan çekilen görüntülerde temelin atılacağı noktada beton mikserlerinin beklediği görüldü.
KÖPRÜNÜN ÖZELLİKLERİ
Kuzey Marmara Otoyolu'na entegre olan Sazlıdere geçişini sağlayacak köprünün ana açıklığı 440 metre. Köprünün sağ ve solda yer alan 210 metrelik yan açıklıklarıyla uzunluğu 860 metreye ulaşırken, yaklaşım viyadükleriyle toplam uzunluğu 1618 metre olacak.
Eğik askı halat miktarı 136 ve ankraj miktarı 272 olarak hesaplanan köprü, trafiğe 2x4 şeritli hizmet edecek. Köprünün platform genişliği ise 46 metre olacak. Gergin eğik askılı köprünün kuleleri, 196 metre yüksekliğe çıkacak.
7 YILLIK SÜRE
Kanal inşaatı öncesi hazırlık çalışmalarının 1.5 yıl, kanal inşaatının 5.5 yıl sürmesi, projenin tamamlanma süresinin 7 yıl olması öngörülüyor. İstanbul'u içinden 2 deniz geçen bir şehre dönüştürecek Kanal İstanbul'un üzerine 6 köprü yapılacak. Kanal İstanbul'un her iki tarafında 250 biner konutluk devasa şehirler kurulması planlanıyor.
Avrupa Yakası'nda Karadeniz ile Marmara Denizi'nin arasına yapılacak, uzunluğu yaklaşık 45 kilometre olacak Kanal İstanbul, Küçükçekmece, Avcılar, Başakşehir ve Arnavutköy sınırları içerisinde yer alacak.
YENİ BİR ULUSLARARASI SU YOLU
Kanal İstanbul ile "İstanbul Boğazı'nın tarihsel ve kültürel dokusunun korunması ve güvenliğinin artırılması", "deniz trafiğinden kaynaklanan yükün azaltılması", "Boğaz'ın trafik güvenliğinin ve seyir emniyetinin sağlanması", "yeni bir uluslararası deniz trafiğine açık bir su yolunun oluşturulması" ve "olası bir İstanbul depremi dikkate alınarak yatay mimariye dayalı depreme dayanıklı modern bir yerleşim alanı oluşturulması" amaçlanıyor.
İnşaat maliyeti 75 milyar lira olarak öngörülen Kanal İstanbul için gerekli olan tesis ve yapılara ek proje bileşeni olarak 1 yat limanı, konteyner limanları, rekreasyon alanı ve lojistik merkezi yapılması planlanıyor.
İNTERNET SİTESİ AÇILDI
İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Kanal İstanbul projesiyle ilgili merak edilenlerin yer aldığı "kanalistanbul. gov.tr" sitesinin yayına açıldığını duyurdu. Altun, "Yapım sürecini tüm şeffaflığıyla buradan takip edebilirsiniz" dedi
İBB BAŞKANI'NIN YALANI ELİNDE PATLADI
Alman uzman Marco Bohnhoff, "Kanal, depremde çöker" diyen CHP'li İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nu yalanladı: Kanalın çöküp çökmeyeceği daha çok inşaatla ilgili. Deprem dalgaları derinden geldiği için kanalın olup olmamasının hiçbir önemi yok. Risk neredeyse yok gibi.
MEGA PROJE HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER
Dünya'daki ekonomik faaliyetlerin her geçen yıl artması, İstanbul Boǧazı'ndan geçen gemi sayısının da buna paralel olarak artmasına sebep olmuştur. Yılda ortalama 50.000 geminin geçtiǧi İstanbul Boǧazı, en dar yeri 698 m olan doǧal bir su yolu olup, uǧraksız geçen ticari gemiler Montrö Boǧazlar Sözleşmesi kapsamında boǧazdan geçiş yapmaktadır. Ancak, Montrö Sözleşmesinin imzalandıǧı 1930'lu yıllarda Türk Boǧazlarından yılda geçen gemi sayısı 3.000 mertebelerinde iken günümüzde gemi trafiǧindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle, akaryakıt ve benzeri diǧer tehlikeli/zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, dünya mirası kent üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmakta, Istanbul Boǧazı'na alternatif bir geçiş güzergahının planlanmasını zorunlu hale getirmektedir.
İstanbul Boǧazı'nın günümüzde yaklaşık 50.000 mertebelerinde olan trafik yükünün dünya ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındıǧında 2070'li yıllarda 86.000 mertebelerine ulaşacaǧı tahmin edilmektedir.
Kanal İstanbul Projesi'nin hayata geçirilmesiyle; İstanbul Boǧazı'ndaki aşırı baskının azaltılması, muhtemel bir deniz kazası sonrasında yaşanabilecek olayların önlenmesi ve dolayısıyla İstanbul Boǧazı'nın seyir, can, mal ve çevre güvenliǧinin saǧlanması Türkiye için olduǧu kadar Türk Boǧazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük önem arz etmektedir.
Dünyada ve ülkemizde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, deǧişen iktisadi yönelimler ve ülkemizin ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doǧrultusunda; İstanbul Boǧazı'na alternatif bir su yolu olan Kanal İstanbul'un etkin, verimli ve süratli bir şekilde yapılması ile ülkemizin ekonomik hedeflerine ulaşması ve toplumun ulaşım refah seviyesinin yükseltilmesi hedeflenmektedir.
PROJEYE AİT BİLGİLER
Konumu: İstanbul ilinde, Küçükçekmece-Durusu koridorunda yer almaktadır.
Teknik Özellikler
Uzunluk : 45 km
Taban Genişliǧi (minumum) : 275 m Derinlik : 20,75 m
PROJENİN AMACI
İstanbul Boǧazı ve çevresindeki insanların can ve mal güvenliǧinin saǧlanması,
Boǧazın tarihsel ve kültürel dokusunun güvenliǧinin saǧlanması,
İstanbul Boǧazı'nın trafik yükünün hafifletilmesi,
Boǧaz giriş ve çıkışındaki beklemelerin azaltılması,
İstanbul Boǧazı'ndaki seyir zorluǧu (keskin dönüşler, sert akıntılar, şehir içi deniz trafiǧi, vb.),
Türkiye'nin küresel ticarette daha etkin rol oynaması,
Uluslararası ulaştırma ve lojistik koridorlarından daha fazla pay alınması,
Türkiye'nin denizyolu taşımacılıǧındaki rolünün güçlendirilmesi,
ÇALIŞMALAR
Kanal İstanbul Projesinin mühendislik çalışmaları kapsamında yapılan; Etüt, Proje ve Danışmanlık Hizmetleri işinde, Dünyanın önde gelen laboratuvarlarında, ulusal ve uluslararası firmalarla ve ülkemizin önde gelen üniversitelerinden alanında uzman akademisyenleriyle gemi navigasyonu, su modelleri, hidrolojik modeller, dalga modelleri, iklim çalışmaları ve zemin çalışmaları yapılmıştır. Proje tüm boyutları ile deǧerlendirilmiş ve çalışmalar nihai hale getirilmiştir.
Kanal İstanbul Etüt Proje Işi kapsamında yapılan işler;
Mevcut durum tespiti
Kanal güzergâhı ile ilgili çalışmalar
Belirlenen koridorun saha incelemesinin/deǧerlendirmesinin yapılması
Seçilen koridorun detaylı saha etütlerinin ve çalışmalarının yapılması
İşletme senaryolarının oluşturulması ve uygulanacak kanal genişliǧinin belirlenmesi
Çevresel etki deǧerlendirme modellerinin hazırlanması
Kanal ön projeleri ve diǧer yapılara ait kavramsal projelerin hazırlanması
Altyapı deplasman önerileri ve kavramsal projelerin hazırlanması
Çevresel Etki Deǧerlendirme (ÇED) Raporu hazırlanması
ÇALIŞMALARDAKİ SON DURUM
Etüt proje işleri tamamlanmıştır.
ÇED Olumlu Kararı alınmıştır.
1/100.000 ölçekli ÇDP ve bölgenin alt ölçekli plan çalışmaları ÇŞB tarafından yürütülmektedir.
Kanal Istanbul'un hayata geçirilebilmesi için ihtiyaç duyulan mevzuat çalışmaları ilgili tüm kurum ve kuruluşların katımı ile koordineli bir şekilde yürütülmektedir.